Звароты

Аб рабоце са зваротамі грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў, юрыдычных асоб

Паважаныя наведвальнікі! Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 года ўступілі ў сілу змены, унесеныя ў артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў магчыма толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - Інтэрнэт-рэсурсу обращения.бел.

Праца па разглядзе зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб арганізавана ў адпаведнасці з:

- Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь;
- Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27.12.2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»;
- Законам Рэспублікі Беларусь ад 18.07.2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»;
- Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15.10.2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»;
- Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23.07.2012 г. № 667 «Аб некаторых пытаннях працы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»;
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30.12.2011 г. № 1786 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення ўліку зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўныя органы, іншыя арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў";
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16.03.2005 г. № 285 "Аб некаторых пытаннях арганізацыі работы з кнігай заўваг і прапаноў і аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у некаторыя пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусі".

Парадак падачы зваротаў і накіраванні іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй
- звароты падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай ці электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме;
- пісьмовыя звароты падаюцца па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў;
- вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму.

Права грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў, юрыдычных асоб на зварот
- Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых, электронных, вусных зваротаў, а таксама да індывідуальных прадпрымальнікаў шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
- Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных, вусных зваротаў.
- Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, прадстаўніцтвы замежных арганізацый карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дагаворамі Рэспублікі Беларусь.
- Права на зварот рэалізуецца заяўнікамі добраахвотна. Ажыццяўленне заяўнікамі іх права на зварот не павінна парушаць правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб.

Прадстаўніцтва заяўнікаў пры рэалізацыі права на зварот
- Грамадзяне рэалізуюць права на зварот асабіста альбо праз сваіх прадстаўнікоў. Асабісты ўдзел грамадзян пры падачы і разглядзе зваротаў не пазбаўляе іх права мець прадстаўнікоў, роўна як і ўдзел прадстаўнікоў не пазбаўляе грамадзян права на асабісты ўдзел пры падачы і разглядзе зваротаў.
- Пісьмовыя і электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі. Вусныя звароты недзеяздольных грамадзян выкладаюцца на асабістым прыёме іх законнымі прадстаўнікамі.
- Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў (далей, калі не вызначана іншае, - прадстаўнік юрыдычнай асобы).
- Прадстаўнікі заяўнікаў пры падачы і разглядзе зваротаў могуць здзяйсняць дзеянні, права на ажыццяўленне якіх маюць заяўнікі, у межах прадстаўленых ім паўнамоцтваў.
- Прадстаўнікі заяўнікаў ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, або актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, або даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

Прадпрыемства пры паступленні пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу 5 працоўных дзён накіроўвае звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляе заяўнікаў у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам. Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей - Закон), пакідае звароты без разгляду па сутнасці і паведамляе аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.
Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за 5 працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.
Калі вырашэнне пытанняў, выкладзеных падчас асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі Прадпрыемства, адпаведныя службовыя асобы Прадпрыемствы не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.
Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце ў ходзе асабістага прыёму і які адносіцца да кампетэнцыі Прадпрыемства, патрабуецца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым Законам для пісьмовых зваротаў.
Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве або іншым правапарушэнні, не пазней за 5 працоўных дзён накіроўваюцца Прадпрыемствам, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Патрабаванні да зваротаў

Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.

Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў, павінны змяшчаць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
-прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
-выклад сутнасці звароту;
- асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
- найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты.

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных або абразлівых слоў або выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, дадаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.

Застаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):
- выкладзены не на беларускай ці рускай мове;
- не змяшчаюць прозвішчы, уласнага імя, імя па бацьку, адрасы месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
- не змяшчаюць поўнага наймення юрыдычнай асобы і адрасы яе месца знаходжання, прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
- змяшчаюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
- змяшчаюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
- падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах, звароты работніка да наймальніка, а таксама іншых зваротаў, у адносінах да якіх актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду;
- змяшчаюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі Прадпрыемства;
- прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
- пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя акалічнасці;
- з заяўнікам спынена перапіска.

Арганізацыя асабістага прыёму ў Прадпрыемстве

Графік асабістага прыёму грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб (папярэдні запіс па тэл. 8017 202 16 25)

Мотуз Сяргей Якаўлевіч                                                  кожны панядзелак (10.00-12.00)
Дырэктар

Харытончык Аляксандр Фёдаравіч                              кожны аўторак (09.00-11.00)
Галоўны інжынер - першы намеснік дырэктара

У Прадпрыемстве праводзіцца асабісты прыём грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб, у наступным парадку:
- Графік асабістага прыёму і парадак папярэдняга запісу на асабісты прыём устанаўліваюцца дырэктарам Прадпрыемства;
- Калі на дзень асабістага прыёму прыпадае дзяржаўнае свята або святочны дзень, аб'яўлены Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны за ім працоўны дзень;
- Па рашэнню дырэктара Прадпрыемства могуць быць арганізаваны выязны асабісты прыём;
- Пры правядзенні асабістага прыёму па рашэнні дырэктара Прадпрыемства могу прымяняцца тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымка), аб чым заяўнік павінен быць апавешчаны да пачатку асабістага прыёму;
- Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму дырэктара Прадпрыемства асабісты прыём праводзіць асобу, якая выконвае яго абавязкі;
- Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму іншай службовай асобы, якая праводзіць асабісты прыём, дырэктар Прадпрыемства забяспечвае своечасовае і належнае выкананне функцый часова адсутнай службовай асобы іншай службовай асобай Прадпрыемства;
- Пры вусным звароце ў ходзе асабістага прыёму грамадзяне, іх прадстаўнікі, прадстаўнікі юрыдычных асоб, павінны прад'явіць дакумент, які сведчыць асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Службовыя асобы Прадпрыемствы, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі Прадпрыемствы, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісы на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:

- звароты па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі прадпрыемства;
- звароты ў неўстаноўленыя дні і гадзіны;
- калі заяўніку ўжо быў дадзены вычарпальны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
- калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

Тэрміны пры разглядзе зваротаў:
- Плынь тэрмінаў, якiя вызначаюцца месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Прадпрыемстве, занясенні заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў Прадпрыемства.
- Плынь тэрмінаў, якiя вызначаюцца месяцамі або днямі, вылічаецца ў месяцах або каляндарных днях, калі іншае не ўстаноўлена Законам.
- Тэрмін разгляду зваротаў, накіраваных у адпаведнасці з часткай першай пункта 3 артыкула 10 Закона (накірунак звароту для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй) Прадпрыемства для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй, вылічаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі зваротаў у Прадпрыемстве.
- Тэрмін разгляду зваротаў, які вылічаецца месяцамі, заканчваецца ў адпаведны лік апошняга месяца гэтага тэрміну. Калі заканчэнне тэрміну, які вылічаецца месяцамі, прыпадае на месяц, у якім няма адпаведнай колькасці, то тэрмін разгляду зваротаў заканчваецца ў апошні дзень гэтага месяца.
- Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на непрацоўны дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім працоўны дзень.
- Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней за адзін месяц, калі іншы тэрмін не ўстаноўлены заканадаўчымі актамі.
- У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходны здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў. , накіроўваецца пісьмовае апавяшчэнне аб прычынах перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Інфармацыя аб вышэйстаячым органе
Мінскі абласны выканаўчы камітэт
Адрас: 220030, г. Мінск, вул. Энгельса 4, тэл. +375 (17) 500-41-25 («гарачая лінія»), +375 (17) 500-41-37 (пытанні дзелавой перапіскі), факс +375 (17) 327-24-15. E-mail: pisma@minsk-region.gov.by (для дзелавой перапіскі).

Сваё меркаванне аб якасці абслугоўвання насельніцтва унітарным прадпрыемствам «Мінскаблсельбуд» Вы можаце выказаць праз выкарыстанне Партала рэйтынгавай ацэнкі якасці аказання паслуг арганізацыямі Рэспублікі Беларусь на Інтэрнэт-сайце «якасць-паслуг.бел» альбо з выкарыстаннем QR-кода.